Verkkokaupan visuaalinen ilme ja brändäys

Verkkokaupan visuaalinen ilme ja brändäys -kurssi auttaa sinua luomaan kaupan, joka näyttää ammattimaiselta ja herättää asiakkaiden luottamuksen heti ensisilmäyksellä. Opit rakentamaan yhtenäisen, houkuttelevan visuaalisen kokonaisuuden, joka vahvistaa brändiäsi ja tukee myyntiä. Kurssi perustuu lähes 20 vuoden kokemukseeni verkkokauppojen suunnittelusta ja kehittämisestä.

Price range: 29,00 € through 179,00 € sis. alv

Tutustu kurssin sisältöön

Osallistu kurssille

Verkkokaupan visuaalinen ilme ja brändäys -verkkokurssi

Ensivaikutelma ratkaisee: jos verkkokauppasi ei näytä houkuttelevalta ja ammattimaiselta, moni potentiaalinen asiakas poistuu jo ennen ensimmäistä klikkausta. Hyvin suunniteltu visuaalinen ilme ei ole vain “kaunista ulkoasua” – se luo luottamusta, tekee ostamisesta miellyttävää ja erottaa kauppasi kilpailijoista.

Tällä kurssilla opit käytännössä, miten rakennat verkkokaupallesi visuaalisen ilmeen, joka vahvistaa brändiäsi ja lisää asiakkaiden luottamusta. Saat konkreettisia ohjeita värien, typografian, kuvien ja layoutin käyttöön sekä vinkkejä, miten luot yhtenäisen ja tunnistettavan kokonaisuuden eri kanaviin.

Kenelle kurssi sopii

  • Verkkokauppiaille, jotka haluavat tehdä kaupasta houkuttelevamman ja uskottavamman

  • Yrittäjille ja markkinoijille, jotka haluavat kehittää brändinsä visuaalista linjaa

  • Kaikkien verkkokauppa-alustojen käyttäjille (WooCommerce, Shopify, MyCashflow, tms.)

 

Kurssin sisältö

  • Visuaalisen ilmeen merkitys asiakaskokemuksessa ja brändissä

  • Värien, typografian ja kuvien rooli kaupan ilmeessä

  • Yhtenäisen ulkoasun rakentaminen tuotesivuista kassaan

  • Layoutin ja käyttöliittymän suunnittelu selkeäksi ja myyväksi

  • Brändin johdonmukainen vieminen myös someen ja uutiskirjeisiin

  • Työkalut ja resurssit, joilla teet visuaalisesta ilmeestä ammattimaisen

 

Mitä opit kurssilla?

Kurssin jälkeen osaat luoda verkkokaupallesi visuaalisen kokonaisuuden, joka houkuttelee asiakkaita ja tukee brändiäsi. Ymmärrät, miten värit, typografia, kuvat ja rakenne vaikuttavat ostopäätöksiin, ja osaat hyödyntää niitä niin, että kauppasi erottuu edukseen.

Käytännössä opit:

  • suunnittelemaan kaupan ulkoasun asiakaslähtöisesti

  • luomaan yhtenäisen visuaalisen ilmeen eri kanaviin

  • hyödyntämään kuvia ja videoita myynnin tukena

  • vahvistamaan brändiäsi visuaalisten valintojen avulla

 

Verkkokaupan visuaalinen ilme ja brändäys -verkkokurssin hyödyt verkkokaupallesi

Kurssin jälkeen osaat luoda verkkokaupallesi selkeän ja houkuttelevan ilmeen, joka tukee brändiäsi ja kasvattaa asiakkaiden luottamusta. Kauppasi erottuu kilpailijoista, asiakas viihtyy pidempään ja ostaminen tuntuu miellyttävältä. Pitkällä aikavälillä vahva visuaalinen identiteetti auttaa rakentamaan uskollisia asiakassuhteita ja vahvistaa yrityksesi asemaa markkinoilla.

Kurssin laajuus ja käytännön tiedot

Kurssi koostuu selkeistä kokonaisuuksista, joissa yhdistyvät teoria ja käytännön esimerkit. Materiaalit sisältävät videoita, visuaalisia esimerkkejä ja ladattavia ohjeita, joiden avulla voit kehittää omaa verkkokauppaasi. Voit edetä omaan tahtiin ja palata sisältöihin aina tarpeen mukaan.

Tämä kurssi toimii itsenäisenä kokonaisuutena ja keskittyy nimenomaan verkkokaupan visuaaliseen ilmeeseen ja brändin rakentamiseen. Jos haluat täydentää osaamistasi muilla alueilla, tutustu myös kursseihin Verkkokaupan käytettävyys ja ostopolku sekä Verkkokaupan markkinointi ja asiakashankinta.

  • Kurssi laskutetaan osallistumisilmoituksen jälkeen. Lasku toimitetaan ilmoittautumisen yhteydessä annettuun sähköpostiosoitteeseen.
  • Osallistuminen vahvistetaan manuaalisesti, ja saat sähköpostitse tiedon, kun ilmoittautuminen on hyväksytty.
  • Laskun maksuaika on 7 vuorokautta.
  • Kun osallistuminen on hyväksytty ja aktivoitu, osallistumista ei voi enää perua.
  • Kurssimateriaali ja mahdollinen tuki ovat henkilökohtaisia, eikä käyttöoikeutta voi siirtää toiselle.
  • Pääsyoikeus kurssialueelle on voimassa 12 kuukautta siitä päivästä, kun osallistuminen on hyväksytty.

Osallistu kurssille

Osallistu kurssille

Minusta lyhyesti

Olen työskennellyt verkkokauppojen ja digitaalisen liiketoiminnan parissa vuodesta 2008. Alkuvuosina pyöritin omaa verkkokauppaa, ja siitä lähtien olen kehittänyt osaamistani sekä verkkokauppiaana että toteuttajana.

Vuodesta 2013 alkaen olen auttanut muita yrityksiä rakentamaan ja kehittämään verkkokauppojaan. Vuodesta 2017 eteenpäin painopisteeni on ollut erityisesti WordPress-sivustoissa ja WooCommerce-kaupoissa, sekä tietysti hakukoneoptimonnissa. Tarkkaa kirjaa projekteista en ole pitänyt, mutta pelkästään vuonna 2024 niitä kertyi noin 60.

Koronavuosien aikana syvensin osaamistani myös sovelluskehityksessä, ja nykyään toteutan verkkosivujen lisäksi erilaisia ohjelmistoja ja sovelluksia.

Kurssieni kautta haluan jakaa vuosien varrella kertyneet opit selkeässä ja helposti omaksuttavassa muodossa – tavoitteeni on, että saat kurssilta selkeät ja toimivat keinot heti käyttöösi.